سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید باتری خودرو

نظر

آیا روشن کردن وسیله نقلیه شما در چند صبح گذشته بیشتر از حد معمول طول کشیده است؟ آیا ماشین شما اخیراً کمی روشن شده است؟ اگر پاسخ شما به هر یک از این سؤالات مثبت است، ممکن است وقت آن رسیده که باتری ماشین خود را تعویض کنید.

هیچ حسی بدتر از این نیست که دفعه بعد که کلید را در استارت قرار می دهید بترسید ماشینتان روشن نشود. شما به وسیله نقلیه خود تکیه می کنید تا شما را به سر کار برساند، بچه ها را به مدرسه ببرد و مواد غذایی را تهیه کنید. اکنون زمان رسیدگی به این مشکل است، قبل از اینکه مجبور شوید برای کامیون یدک‌کش تماس بگیرید.

اول کار های مهم

مکانیک-تست-باتری

قبل از اینکه عجله کنید و یک باتری جدید بخرید، باید مطمئن شوید که باتری مرده واقعاً علت مشکل شماست. ابتدا باتری را بررسی کنید و مطمئن شوید که اتصالات شل یا سیم های فرسوده ای وجود ندارد که باعث از کار افتادن باتری شما شود.

همچنین باید سیستم شارژ خودروی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این مشکل نیست. مکانیک شما می تواند در این مورد به شما کمک کند. بسیاری از فروشگاه‌های قطعات خودرو دارای تجهیزات تشخیصی هستند که می‌توانند به شما بگویند که آیا سیستم شارژ شما نیاز به توجه دارد یا خیر.

اگر همه چیز با سیم های باتری و سیستم شارژ بررسی شود، قبل از خرید باتری ماشین، باید تکالیف خود را انجام دهید. موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که باتری مناسبی برای ماشین و عادت های رانندگی خود دارید.

قبل از رفتن بدانید

قبل از رفتن به فروشگاه، دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید یا به باتری قدیمی نگاه کنید تا مطمئن شوید که نوع و اندازه باتری مناسبی دارید. 

March_03_Icons

انواع باتری

اکثر خودروهای گازسوز امروزی از باتری های سرب-اسید سنتی یا باتری شیشه ای جذب شده (AGM) استفاده می کنند. لطفاً توجه داشته باشید که اگر وسیله نقلیه الکتریکی یا هیبریدی دارید، می‌توانید از باتری نیکل متال هیدرید (NiMH) یا باتری لیتیوم یون (Li-ion) استفاده کنید.

بیشتر باتری‌های سرب اسیدی مدرن خودرو بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند و مانند سال‌های گذشته نیازی به اضافه کردن آب ندارند. باتری‌های سرب اسیدی معمولاً ارزان‌تر از باتری‌های AGM هستند، اما برای مدت طولانی شارژ نمی‌شوند و در صورت تخلیه تصادفی احتمال بازیابی آن‌ها وجود ندارد.

باتری‌های AGM برای مدیریت چرخه‌های تخلیه و شارژ مجدد نسبت به باتری‌های اسید سرب سنتی طراحی شده‌اند. با افزایش استفاده از تلفن‌ها و سایر وسایل الکترونیکی در وسایل نقلیه امروزی، باتری‌های AGM می‌توانند با افزایش تقاضای برق سازگاری داشته باشند. یک باتری AGM هزینه بیشتری خواهد داشت - می توانید تا 40? بیشتر در مقایسه با باتری های سرب اسیدی سنتی هزینه پرداخت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع باتری خودرو اینجا را کلیک کنید.

March_03_Icons

آمپرهای کرانکینگ و آمپرهای میل لنگ سرد

دو اندازه گیری مهم برای قدرت باتری آمپرهای میل لنگ و آمپرهای میل لنگ سرد هستند. آمپرهای میل لنگ، قدرت شروع باتری شما را برای آب و هوای معتدل (32 درجه فارنهایت و بالاتر) اندازه گیری می کند. دفترچه راهنمای مالک خود را برای حداقل آمپرهای میل لنگ توصیه شده برای وسیله نقلیه خود بررسی کنید.

اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، به تعداد آمپرهای میل لنگ سرد بسیار توجه کنید. این قدرت شروع باتری را در دماهای سرد (0 درجه فارنهایت) اندازه گیری می کند. هرگز باتری ای نخرید که آمپرهای میل لنگ سرد کمتری نسبت به آنچه در دفترچه راهنمای مالک توصیه شده است، خریداری کنید. ممکن است خود را در سرما با باتری مرده بیابید.

هم برای آمپرهای میل لنگ و هم برای آمپرهای میل لنگ سرد، هرچه این عدد بیشتر باشد معمولاً باتری عملکرد بهتری دارد. 

March_03_Icons

ظرفیت رزرو

ظرفیت ذخیره باتری مدت زمانی است که باتری حداکثر آمپر را قبل از تخلیه کامل ارائه می دهد. هرچه امتیاز دقیقه بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که باتری بتواند از طریق موقعیت هایی مانند روشن ماندن چراغ ها در حالی که شما در فروشگاه هستید، تغذیه کند.

March_03_Icons

ضمانتنامه

گارانتی باتری خودرو می تواند بین سازنده ها متفاوت باشد. برخی از ضمانت نامه ها دارای جایگزینی رایگان برای طول عمر گارانتی هستند. دیگران ضمانت نامه ای را ارائه می دهند که فقط امکان بازپرداخت جزئی را فراهم می کند. همچنین ضمانت هایی وجود دارد که ممکن است ترکیبی از این دو نوع ضمانت متفاوت را ارائه دهد.

هنگام مقایسه باتری ها، مطمئن شوید که ضمانت نامه را بخوانید و متوجه شوید که آیا ضمانت تعویض کامل است یا یک ضمانت نسبتاً - این می تواند به شدت بر نحوه ارزیابی یک باتری خاص تأثیر بگذارد.